Verschillen tussen Teams: Meetings, Webinars en Live Event - #MicrosoftTeams

Bij uitleg rondom Teams en soorten vergaderingen, is dit altijd verwarrend.
Wanneer gebruik ik nu welk type vergadering.

Daarom: wat zijn de verschillen tussen een Teams Meeting, Teams Webinars en Live Events?

Teams Meetings

Dit is een typische Teams-vergadering die wordt gepland in of vanuit je Teams-agenda of Outlook.
Iedereen in de organisatie kan deze vergaderingen maken en ze worden gebruikt voor algemene videovergaderingen of een Teams kanaal vergadering. Dit zijn de soorten vergaderingen die we in ons dagelijks werk gebruiken.

Paar eigenschappen:

  • De deelnemerslimiet voor Teams-vergaderingen is 350
  • Organisator van één vergadering
  • Iedereen kan audio, video en chat delen
  • Opnames maken
  • Interne en externe deelnemers uitnodigen
  • 1:1 of groep videogesprekken

De organisator van vergadering kan vergaderinstellingen wijzigen, bijv. iedereen de lobby laten omzeilen, vergader chat toestaan.


Teams Webinars

Webinars zijn ideaal als je een evenement wilt organiseren met meer dan 350 mensen, maar de sessie ook interactief wilt laten zijn. Deelnemers kunnen in beeld komen, het geluid uitschakelen en vragen stellen/feedback geven. Sommige organisaties verkiezen dit voor hun bedrijfsevenementen.

Webinars in Teams kunnen vanuit de Teams agenda worden aangemaakt en zijn in wezen hetzelfde als een teamvergadering, maar met een paar extra mogelijkheden:

Paar eigenschappen:

  • Meer dan 1000 deelnemers kunnen deelnemen aan de vergadering
  • Webinars hebben een registratieformulier, waarmee je een registratieformulier voor alle deelnemers kunt maken en aanpassen
  • Stelt deelnemers in staat om op camera te verschijnen, geluid uit te schakelen en vragen te stellen, wat meer geschikt is voor een evenement als een ronde tafel.


Live Events

Live Events is een uitbreiding van Teams Meetings waarmee je video en vergadercontent kunt uitzenden naar een groter online publiek met een grootschalige uitzending.

Live Events hebben verschillende rollen om te helpen bij het beheren en produceren van de inhoud voor het publiek:
  • Organisator: Persoon die het evenement creëert
  • Producer: Host die de inhoud plant, het evenement start en het evenement beëindigt
  • Presentator: Presentatoren kunnen hun video of scherm delen met het publiek

Paar eigenschappen:
  • 10.000 deelnemerslimiet
  • Deelnemers kunnen de namen of e-mails van andere deelnemers niet zien tijdens het evenement
  • Deelnemers kunnen zichzelf niet dempen
  • Ingebouwd vragen- en antwoordenpaneel dat de producent en presentatoren kunnen zien en waarmee ze kunnen communiceren
  • U kunt Live Events zo instellen dat de inhoud automatisch wordt opgenomen
  • Deelnemers nemen deel via een deelnemerslink
  • Producent heeft controle over gedeelde inhoud en kan inhoud of video in een wachtrij plaatsen. 




Reacties

Populaire posts